پیرزنی در قوری چینی مقصود غذا پخت

اولین قوری چینی مقصود اروپایی از نظر طراحی شبیه به قهوه جوش های اولیه بودند (قهوه در اواسط قرن هفدهم به بریتانیا نیز رسید) با بدنه استوانه ای باریک و درب مخروطی شکل. دهانه اغلب در زاویه ای قائم به دسته قرار می گرفت.

این قوری نقره ای اولین نمونه شناخته شده ساخته شده در بریتانیا است و از نظر شکل و اندازه تقریباً مشابه قهوه جوش های نقره ای و اسپندی روز است.

نشان شرکت بریتانیایی هند شرقی در بالای کتیبه‌ای حکاکی شده که نشان می‌دهد «این ظرف چای نقره‌ای» به سفارش جورج برکلی، که آن را به شرکت هدیه داد، ظاهر می‌شود.

بدون کتیبه، تشخیص این که آیا دیگ برای چای یا قهوه در نظر گرفته شده است دشوار است. از آنجایی که نقره گرما را هدایت می کند، دستگیره ها از فلز یا چوب پوشیده از چرم، استخوان و عاج فیل ساخته می شدند.

تولید چینی چین در اواسط قرن هفدهم به دلیل آشفتگی سیاسی کاهش یافت و به سرعت توسط ژاپن جایگزین شد. شرکت هند شرقی هلند (VOC) تجارت چینی ژاپنی را در انحصار خود درآورد و از عرضه مداوم آن به اروپا اطمینان حاصل کرد.

اجناس ژاپنی به سبک Kakiemon که با لعاب‌های رنگارنگ رنگ‌آمیزی بر روی زمین سفید شیری مشخص می‌شود، در دهه 1660 پدیدار شدند و به محبوب‌ترین ظروف چینی در اروپا تبدیل شدند.

نمونه‌ای از مجموعه ما دارای پایه‌های نقره‌ای طلایی است که پس از ورود به آلمان به آن اضافه شد. مانتز نادر بودن و مطلوبیت ظروف چای چینی آسیای شرقی را برجسته کرد و ارزش آنها را افزایش داد.

آنها همچنین برای پوشاندن ترک ها یا شکستگی های دسته ها، انتهایی ها و دهانه ها، ناشی از سفر دریایی خطرناک استفاده می شدند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.