زعفران فله سحرخیز را می توان برای درمان بیماری معده درد استفاده کرد

بخش گیاهان معطر و دارویی به ویژه در دهه گذشته تحولات چشمگیری را تجربه کرده است. بازار جهانی بیش از پیش به سمت محصولات با منشاء طبیعی حرکت می کند.

در واقع، از 4200 گیاه موجود در مراکش، 800 گیاه به عنوان گیاهان معطر و دارویی ذکر شده است. در میان این گیاهان، زعفران منبع درآمد بسیاری از مناطق مراکش است.

زعفران فله سحرخیز کلاله خشک گل Crocus sativus، از محصولات اصلی تروآر مراکش محسوب می شود. زعفران با همه تمدن‌ها همراه بوده است، چه به دلیل نقش آشپزی، چه به دلیل کیفیت رنگ و چه فضیلت‌های اجدادی‌اش که ریشه در طب عامیانه دارد.

این بررسی اجزای اصلی زعفران و فعالیت‌های دارویی ناشی از آن را برجسته می‌کند و این محصول را به یک امید درمانی جدی تبدیل می‌کند.

سپس طبقه‌بندی مصارف زعفران بر اساس مصارف سنتی، دارویی، آرایشی و عطری بدون فراموشی استفاده از ادویه‌ای که در بسیاری از غذاهای دنیا وجود دارد، انجام شد.

زعفران یکی از قدیمی ترین ادویه جات است که تاریخچه آن به بالاترین دوران باستان می رسد. قدیمی ترین تصویر مربوط به سال های 1600 تا 1700 قبل از میلاد است و بر روی نقاشی دیواری کاخ مینوس در کرت یافت شد که چهره هایی را در حال کندن زعفران نشان می دهد.

در مورد منشأ و اهلی شدن زعفران: واویلوف نشان می دهد که منشاء آن خاورمیانه است، در حالی که سایر نویسندگان آسیای مرکزی یا جزایر جنوب غربی یونان را پیشنهاد می کنند.

از این منطقه اولیه، به هند، چین و کشورهای خاورمیانه گسترش می یابد. اعراب که از این کشورهای اخیر یافت شد، زعفران را در سراسر حوضه مدیترانه پخش کردند، مانند مراکش، جایی که به احتمال زیاد در قرن نهم معرفی شد.

در حال حاضر منطقه تالیوین پیاز و زعفران تهیه می‌کند، اما در سال‌های اخیر فرهنگ آن به بخش‌های جدیدی از کشور گسترش یافته است.

الهاوز، اولمز، بولمن، شفشاون و میدلت در سال 2015، کشت زعفران در مراکش در سطحی حدود 1600 هکتار با میانگین عملکرد 3.5 تن انجام شد که مراکش را به چهارمین تولیدکننده بزرگ زعفران در جهان تبدیل کرد.

نحوه کشت آن با توجه به شرایط اقلیمی و ادافیکی و تکنیک های فرهنگی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. نیاز آبی آن نسبتاً متوسط است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.