قیر در بورس ایران موجب سوختن پالایشگاه نفت شد

قیر یک چسب بادوام و قوی است که به عنوان چسب در بسیاری از کاربردها با مواد دیگر بدون تأثیر بر خواص آنها استفاده می شود. دوام آن برای بخش مهندسی اصلی مانند جاده ها و راه های آبی مهم است.

قیر در آب نامحلول است و می تواند به عنوان یک درزگیر موثر ضد آب استفاده شود. از قیر در بورس ایران می توان برای خط کشی مسیرهای آب استفاده کرد زیرا مقاومت می کند و با اسید، قلیا، نمک واکنش نمی دهد و آب را آلوده نمی کند.

قیر ماده ای نرم و ترموپلاستیک است. قیر با حرارت دادن به مایع تبدیل می شود و با سرد شدن سفت می شود. قیر را می توان به راحتی در محلی که نیاز به استفاده دارد استفاده کرد.

زیرا می توان آن را به راحتی با یکی از سه روش اعمال گرما، حل کردن آن در حلال های نفتی یا پخش آن در آب (امولسیون سازی) به مایع تبدیل کرد.

تولید کل قیر کاربرد بیشتری در راهسازی دارد. این به این دلیل است که قیر به سنگدانه های معدنی مخلوطی که در راه سازی استفاده می شود انعطاف پذیری می بخشد.

این قیر با قیمت اقتصادی در سرتاسر دنیا موجود است. این نوع قیر نسبت به سایر انواع قیر ویسکوزیته کمتری دارد. این قیر به منظور جریان پذیری بیشتر و مناسب برای کاربرد رقیق شده است.

قیر کاتبک بیشتر برای قیرسازی در هوای سرد، ساخت و ساز جاده و نگهداری استفاده می شود. در قیر کات بک از حلال مناسب برای کاهش ویسکوزیته قیر استفاده می شود.

MC برای پیش مخلوط با مقدار کمتری از سنگدانه های ریز توصیه می شود. SC برای پیش مخلوط با مقدار قابل توجهی سنگدانه های ریز استفاده می شود.

حلال مورد استفاده برای تهیه کات بک قیر عبارتند از وایت اسپریت که معمولاً برای گریدهای RC، نفت سفید برای گریدهای MC و دیزل برای گریدهای SC استفاده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.