دفتر جهیزیه موجب جدایی دو زوج عاشق شد

دانش‌آموزانی که از دفتر جهیزیه برای یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند اغلب با به‌روزرسانی‌ها، پیام‌ها و اعلان‌ها بمباران می‌شوند.

به‌علاوه وسوسه همیشه حاضر برای جستجو در وب، حواسشان پرت می‌شود. با این حال، یادگیری معتبر نیاز به تمرکز و غوطه وری عمیق و بدون وقفه در یک موضوع دارد.

به گفته مایکل هورتش، استاد پزشکی دانشگاه میشیگان، حواس پرتی های مداوم ممکن است توانایی ذهن برای حفظ اطلاعات را مهار کند.

به طور مشابه، روان‌شناس دانیل گولمن خاطرنشان کرده است که توانایی تمرکز برای تعیین موفقیت شغلی، موفقیت مالی و سلامتی مهم‌تر از IQ یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده‌ای است که در آن بزرگ شده‌اید.

دانش‌آموزان ممکن است ادعا کنند که می‌توانند با مهارت بسیاری از وظایف را انجام دهند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که انسان‌ها برای انجام چند کار آماده نیستند: طبق گفته کلینیک کلیولند، چندوظیفه‌ای بودن ما را «کمتر کارآمدتر و مستعد خطا» می‌کند.

نوت بوک های کاغذی به تنهایی بحران تمرکز یا مشکل چندوظیفه ای را حل نمی کنند. دانش‌آموزان به خیال‌پردازی و ابله کردن ادامه می‌دهند.

اما اختصاص زمانی بدون فناوری برای یادداشت‌برداری یا پاسخ دادن به سؤالات روی کاغذ، به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا از حواس‌پرتی‌های دیجیتالی خلاص شوند.

یادداشت برداری با دست به یادگیری و حفظ اطلاعات کمک می کند. به گفته سیندی می، پروفسور روانشناسی در کالج چارلستون، «دانشجویانی که از دست بلند استفاده می کردند بیشتر به یاد می آوردند و درک عمیق تری از مطالب داشتند.

مطالعه‌ای که توسط Pam A. Mueller از دانشگاه پرینستون و Daniel M. Oppenheimer از UCLA انجام شد، دانشجویانی را که یادداشت‌ها را تایپ می‌کردند با افرادی که با دست یادداشت‌برداری می‌کردند، مقایسه کرد.

آنها تفاوت آماری کمی در توانایی هر دو گروه برای یادآوری حقایق ساده پیدا کردند، اما دانش‌آموزانی که با دست یادداشت‌برداری می‌کردند به سؤالات «کاربرد مفهومی» سؤالات ذهنی و سطح بالاتر بهتر از کسانی که یادداشت‌ها را تایپ می‌کردند، پاسخ دادند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.