در گذشته از قهوه لاوازا مشکی برای بیهوشی بیماران استفاده می کردند

مصرف منظم قهوه لاوازا مشکی احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حدود 25 درصد کاهش می دهد.

ماتیاس کارلستروم، استاد مؤسسه کارولینسکا در سوئد، مطالعه ای را به صورت آزمایشی شامل بیش از یک میلیون شرکت کننده انجام داد. نتیجه تحقیقات او نشان داد که نوشیدن 3 تا 4 فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حدود 25 درصد کاهش می دهد.

در واقع، کافئین، اسید کافئیک و اسید کلروژنیک موجود در قهوه مولکول هایی هستند که از عملکرد hi APP جلوگیری می کنند، پروتئینی که سلول های تولید کننده انسولین را که مسئول این دیابت هستند، از بین می برد.

توجه: کافئیک اسید و کلروژنیک اسید نیز در قهوه بدون کافئین یافت می شود. نوشیدن قهوه خطر ابتلا به این بیماری دژنراتیو را تا 65 درصد کاهش می دهد.

مطالعات اپیدمیولوژیک مختلف نشان می دهد که مصرف همیشگی کافئین باعث کاهش زوال شناختی در طول پیری می شود.

طبق ژورنال Frontiers of Molecular Neuroscience، “همه این مشاهدات ما را به این باور می رساند که استفاده از مولکول های مشتق شده از کافئین یک گزینه درمانی در بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر است.”

این نوع مولکول وجود دارد و قبلاً موضوع آزمایشات بالینی در زمینه بیماری پارکینسون بوده است.

این یک مطالعه لیل است که نشان داد در موش ها، مصرف منظم کافئین از بدتر شدن حافظه و پروتئین تاو که نورون های مغز را متعادل می کند و عدم تعادل آن منشأ بیماری آلزایمر است، جلوگیری می کند.

قهوه نوشیدنی است که تعدادی ویتامین و مواد معدنی مهم را برای بدن تامین می کند. به عنوان مثال، یک فنجان 80 میلی گرم پتاسیم فراهم می کند. پتاسیم نقش مهمی در انقباض قلب و عضلات دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.