از دمنوش چای سبز نعناع فلفلی می توان برای تهیه سوخت فسیلی استفاده کرد

آب پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است، اما تحقیقات نشان می دهد که جایگاه شماره 2 را به خود اختصاص داده است. به گفته انجمن چای ایالات متحده (PDF) بیش از 159 میلیون آمریکایی هر روز از این نوشیدنی دم شده لذت می برند و جای تعجب نیست.

دمنوش چای سبز نعناع فلفلی را می توان گرم یا سرد میل کرد و انواع مختلفی برای طعم های مختلف دارد. به علاوه، چای برای فواید سلامتی آن، به ویژه چای سبز، به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

این راهنما تمام دلایل مفید بودن چای سبز و همچنین راه های نوشیدن بیشتر را بررسی می کند.به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه (NCCIH) همه چای ها از یک گیاه به نام Camellia sinensis تهیه می شوند.

اما برگ ها برای تهیه چای سبز، سیاه و اولانگ به طور متفاوتی پردازش می شوند. برگ های چای سبز اجازه اکسید شدن ندارند، که دلیل آن طعم تازه و تقریباً چمنی آن است.

نوشیدن چای آیینی است که مردم قرن هاست آن را انجام می دهند و قدمت آن به 2737 قبل از میلاد می رسد. بر اساس برخی گزارش ها در آسیا این گیاه به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان‌هایش به نام کاتچین‌ها شهرت دارد.

همچنین به دلیل وجود مقدار زیادی کافئین، اسید آمینه‌ای که تحقیقات نشان داده است، به دلیل داشتن دوز کافئین بدون تلفات و لرزش محبوب است.

اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی دارند. ملیسا سالازار، استاد چای از انجمن بین المللی استاد چای، می گوید که چای سبز دارای بالاترین مقدار L-theanine در مقایسه با چای های دیگر است.

او می افزاید: “این به افزایش امواج مغزی کمک می کند، که باعث آرامش عمیق و افزایش تمرکز می شود.” این باعث می شود که چای سبز به یک گیاه بسیار خاص تبدیل شود.

برخی از مطالعات کوچک این را مشاهده کرده‌اند، و دریافتند L-theanine برای افزایش انتشار امواج آلفا در افراد مبتلا به اضطراب و همچنین بهبود هوشیاری ذهنی. مطالعه ای روی 69 مرد و زن ژاپنی نشان داد که این کار باعث بهبود توجه و وظایف مرتبط با حافظه می شود.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.