کشف لوله پلیکا زنجان در اعماق جنگل های آمازون

لوله های پلی اتیلن متقاطع (PEX) بسیار انعطاف پذیر هستند، هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت مجازی: آنها را می توان با انواع دیگر لوله پلیکا زنجان استفاده کرد و آنها را برای تعمیرات یا تعویض سیستم های پیچیده ایده آل می کند.

آنها که در دهه 1990 توسعه یافتند، نوع نسبتاً جدیدی از مواد لوله کشی هستند که کاملاً بادوام هستند از نظر تئوری تقریباً در حد مس هستند، اگرچه طول عمر دقیق آن هنوز ناشناخته است و بعید است که نشت کند.

چیست: لوله های فولادی گالوانیزه، که گاهی اوقات لوله های گالوانیزه نیز نامیده می شوند، در خانه هایی با قدمت 40 سال یا بیشتر یافت می شوند.

آنها از فولاد آغشته به روکش روی ساخته شده اند و قبلاً بسیار محبوب بودند. در حالی که پوشش روی باقی می ماند، لوله ها می توانند کاملا بادوام باشند.

چیست: لوله های چدن تا حدود دهه 1960 استاندارد بودند، زمانی که فولاد و PCVC شروع به کار کردند. دیواره‌های آنها ضخیم‌تر از دیواره‌های لوله‌های فولادی است و همچنین ممکن است دارای پوشش محافظ باشند.

متأسفانه، در حالی که لوله های چدنی مستحکم هستند، انعطاف پذیر نیستند و مستعد زنگ زدگی هستند. در حالی که این لوله‌ها هنوز هم ممکن است انتخابی بهینه برای فاضلاب و زهکشی باشند.

امروزه بعید به نظر می‌رسد که برای سکونت توصیه شوند، زیرا سنگین‌تر هستند و احتمال خوردگی آن‌ها بیشتر از مواد چکش‌خوارتر است.

لوله مناسب برای پروژه شما باید دوام و طول عمر مورد نیاز، به علاوه هزینه مواد و کار را در نظر بگیرد. نصب لوله‌های با انعطاف‌پذیری کمتر و سنگین‌تر می‌تواند گران‌تر باشد، زیرا به تخصص نیاز دارد و کار با آنها پیچیده‌تر است.