شکلات شونیز شیری را می توان به عنوان دارو سوختگی استفاده کرد

هر تکه شکلات حداقل 4 ماده دارد. اینها مواد جامد کاکائو، کره کاکائو، شکر و پودر شیر (یا شیر جایگزین) هستند. گاهی اوقات یک امولسیفایر گنجانده شده است.

با این حال، ورود به یک فروشگاه برای خرید شکلات شونیز شیری تضمینی نیست که معیار خوبی از مواد تشکیل دهنده آن را دریافت کنید. به زبان ساده، دانش شما در مورد مواد تشکیل دهنده می تواند بر نحوه انتخاب شکلات شما تأثیر بگذارد.

اجزای مختلف کاکائو در طول تولید کاکائو به مشروب شکلاتی یا توده شکلاتی جدا می شوند. توده کاکائو اولین محصولی است که در این فرآیند به دست می آید از آسیاب کردن پوسته دانه کاکائو ساخته می شود.

سپس توده کاکائو از طریق فرآیندهای مختلف عبور داده می شود تا پودر کاکائو یا کره کاکائو تولید شود. توده کاکائویی توده کاکائو در اولین مرحله مایع فرآیند تولید می شود.

این به‌عنوان «میکرونیزه کردن» دانه‌های کاکائو توصیف می‌شود و هدف این است که پوسته از نوک دانه قبل از آسیاب و آسیاب کردن آن شل شود.

توده کاکائو نوعی شکلات دست نخورده است حالت خالص و پایه شکلات که طعمی قوی و عمیق می دهد. کاکائو همچنین مراحل دیگری را برای آزاد کردن مشروب کاکائو عنصر اصلی در تولید شکلات پشت سر می گذارد.

پودر کاکائو: پودر کاکائو زمانی تولید می شود که کره کاکائو از توده کاکائو خارج شود. این یک فرآیند مکانیکی است. پودر یک محصول شکلاتی شیرین نشده است که طعم شکلاتی عمیقی به دسرها و نوشیدنی ها می دهد.

شکلات هایی که سرشار از پودر کاکائو هستند، غلظت بیشتری از کره کاکائو را حفظ می کنند. استثنا شکلات سفید است که پودر کاکائو ندارد. از آنجایی که پودر کاکائو قابل حل است، ماده اصلی نوشیدنی های شکلاتی و بستنی است.

سپس پودر کاکائو به کاکائو طبیعی و کاکائو فرآوری شده هلندی تقسیم می شود. کاکائو طبیعی دارای رنگ قهوه ای روشن تر و همچنین طعم شکلاتی کمی اسیدی است.