زنی که با خرما زاهدی تازه موهایش را رنگ کرد

خرما منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم و آهن است. همچنین خرما شش ویتامین B ضروری از جمله فولات و اسید پانتوتنیک را تامین می کند.

خرما زاهدی تازه همچنین دارای غلظت بالایی از پلی فنول ها، نوعی آنتی اکسیدان است که از آسیب سلولی محافظت می کند، و فیتواستروژن های مفید.

یک خرما (8 گرم) حدود 23 کالری دارد که بیشتر آن از کربوهیدرات ها تامین می شود. خرمای مدجول بزرگتر (24 گرم) 66.5 کالری دارد.
خرمای مدجول منبع غنی کربوهیدرات است.

آنها مقدار مناسبی پتاسیم، منیزیم و آهن و همچنین بسیاری از ویتامین های B را فراهم می کنند و به طور طبیعی چربی، کلسترول و سدیم کمی دارند.

خرما دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که با پیشگیری از سرطان مرتبط است. پس از آزمایش عصاره تاریخ، محققان توانایی مهار رادیکال های آزاد و فعالیت ضد توموری چشمگیر را یافته اند.

خرما پتاسیم، یک الکترولیت ضروری برای سیستم قلبی عروقی را تامین می کند. پتاسیم اثرات ثابت شده ای در کاهش فشار خون بالا دارد. خرما همچنین سدیم بسیار کمی دارد و مقداری فیبر را تامین می کند.

هر سه این عوامل از مصرف خرما برای سلامت قلب حمایت می کنند. خرما حاوی منیزیم است که در استخوان سازی حیاتی است. کمبود منیزیم با خطر بیشتر پوکی استخوان همراه است.

دریافت منیزیم از منابع غذایی به جای مکمل ها ترجیح داده می شود زیرا خطر سمیت را کاهش می دهد. علاوه بر این، آهن خرما به تامین ذخایر سالم مغز استخوان کمک می کند.

ایزوفلاون‌ها که معمولاً با محصولات سویا مرتبط هستند، نوعی فیتواستروژن هستند که به کاهش علائم ناخوشایند یائسگی کمک می‌کنند. وقتی صحبت از میوه به میان می آید.

خرما بیشترین غلظت ایزوفلاون ها را دارد. به همین دلیل، خرما به دلیل توانایی آنها در تسکین طبیعی علائم یائسگی مورد مطالعه قرار می گیرد