ریخته شدن مایع دستشویی بزرگ جان آبزیان را در دریای سیاه گرفت

صابون ساده به اندازه صابون های ضد باکتری یا مایع دستشویی بزرگ بدون نسخه در ضدعفونی دست ها خوب است. در واقع، تحقیقات نشان داده است که صابون های ضد باکتری در کشتن میکروب ها بیشتر از صابون های معمولی و روزمره موثر نیستند.

بنابراین، اگر بطری‌های قدیمی‌تری از صابون آنتی‌باکتریال را در انبار دارید، بهتر است از آنها استفاده نکنید. آنها را بیرون بیندازید و به جای آن فقط از صابون معمولی استفاده کنید.

همچنین، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دمای آب تفاوت ایجاد می کند. طبق یک مطالعه منبع معتبر، به نظر نمی‌رسد که شستن دست‌ها در آب گرم، میکروب‌های بیشتری را از بین ببرد.

نکته اصلی این است که استفاده از هر دمای آب مناسب برای شما بی خطر است و از هر نوع صابون مایع یا نوار معمولی که در دسترس دارید استفاده کنید.

پوست خشک، تحریک شده و خام ناشی از شستن مکرر دست ها می تواند خطر عفونت را افزایش دهد. آسیب به پوست شما می تواند فلور پوست را تغییر دهد. این به نوبه خود می تواند زندگی میکروب ها را روی دستان شما آسان تر کند.

زمانی که شستن دست‌ها امکان‌پذیر نیست یا دست‌های شما به‌طور مشهودی کثیف نیستند، ضدعفونی کردن دست‌ها با ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بهداشت دست یک مداخله ساده، کم هزینه و مبتنی بر شواهد است که می‌تواند به محافظت از سلامت شما کمک کند. سلامتی دیگران

در پی همه‌گیری COVID-19، دولت‌ها و رهبران جامعه در سراسر جهان خواستار تلاش‌های جدی و جمعی برای بهبود شیوه‌های بهداشت عمومی مانند شستن دست‌ها شده‌اند.

اگرچه شستن دست‌ها با صابون ساده و تمیز، آب جاری روش ارجح برای بهداشت دست است، استفاده از ضدعفونی‌کننده دست مبتنی بر الکل با حداقل 60 درصد الکل نیز می‌تواند یک گزینه موثر باشد.بهداشت خوب دست معیاری نیست که فقط در زمان همه گیری ها و سایر شیوع بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد.